Electrical Designing Softwares

Electrical Designing Softwares

آموزش بکارگیری نرم افزارها و طراحی تابلوهای برق
Electrical Designing Softwares

Electrical Designing Softwares

آموزش بکارگیری نرم افزارها و طراحی تابلوهای برق

معرفی نرم افزار Simaris Design شرکت زیمنس

شرحی بر نرم افزار SIMARIS DESIGN


 

به وسیله نرم افزار SIMARIS DESIGN توزیع توان الکتریکی را به سادگی ،با سرعت و با امنیت بالا می توان طراحی نمود.ورژن6  این نرم افزار به طراحان الکتریکی ،نصابان و کارخانه های سازنده قابلیت های بیشتری را عرضه می کند و پشتیبانی بهبود یافته ای در مراحل پروژه ،از طراحی و پیکر بندی تا نصب و مدارک سیستم را فراهم می آورد.

 

 

بدلیل نیازهای بالاتر تجهیزات غیر مسکونی و ساختمانهای صنعتی بعلاوه توقعات بالا در خصوص ایمنی سیستم ها و مدارک سیستم ها ،طراحی توزیع توان الکتریکی پرهزینه تر و پیچیده شده است.ابزارهای نرم افزار SIAMRIS ،توسط حرفه ای ها برای حرفه ای ها فراهم آورنده پشتیبانی برای طراحی سیستم های توزیع توان در ساختمان ها می باشد.

بدنبال چیدمان راحت محیط کاربری و قابلیت های بصری خوب ابزارهای نرم افزار به آسانی قابل استفاده هستند.

 

سایزگذاری تجهیزات با SIAMRIS DESIGN

عملکرد برنامه

برای مثال طراح می تواند از این برنامه برای انجام محاسبات سیستم بر اساس مشخصه هایی که در نیازهای پروژه وجود دارد برای سایزگذاری تجهیزات و بر اساس تجربیات مهندسی و استانداردهای کاربردی(VDE,IEC)،از تغذیه ورودی MV تا دستگاه های وصل شده استفاده نماید.

برنامه SIMARIS DESIGN  فراهم کننده محاسبات جریانهای اتصال کوتاه ،پخش بار و توزیع،افت ولتاژ و بالانس انرژی می باشد.نرم افزار SIMARIS DESIGN  همچنین برای انتخاب تجهیزاتی که عملا مورد نیاز است ( شامل سوئیچگیر فشار متوسطو دستگاههای حفاظتی،ترانسفرمرها،ژنراتورها و سوئیچگیر فشار ضعیف و تجهیزات حفاظتی )،بعلاوه برای اندازه گذاری هادیها(شامل کابلها،هادیها و باسبارها) مفید می باشد.

از دیگر ویژگی ها امکان وارد کردن صاعقه . حفاظت اضافه ولتاژ در اندازه گذاری هاست.

 

در این شیوه دستگاههای مورد نیاز به صورت خودکار در فاز طراحی در نظر گرفته می شوند.

سیستم مورد طراحی می تواند با استفاده از عناصر کتابخانه به سرعت،آسان و واضح به صورت گرافیگی ترسیم گردد.سپس طراح مدهای عملکردی مورد نیاز  را برای پروژه تنظیم می کند.این تنظیمات بسته به سایز پروژه و نوع و تعداد فیدرها و کوپلینگ های استفاده شده می تواند آسان یا پیچیده تر باشد.با SIMARIS DESIGN  تعیین این تنظیمان آسان است زیرا دستگاه ها مشخص و وضعیت  سوئیچ ها برای مدهای عملکردی مربوطه به صورتی کاملاً واضح و گرافیکی نمایش داده می شوند.

سایز گذاری کل سیستم یا زیر سیستم ها به صورت خودکار مطابق با مشخصات مورد نیاز برای حفاظت سلکتیو و پشتیبان با تنوع در متغیرهای خروجی در مدارک انجام می پذیرد.با تنوع در پارمترهای متعدد سیستم،مدارک وسیعی از نتایج محاسبات می تواند تولید شوند.با ورژن حرفه ای نرم افزار نظارت بر سلکتیویتی کل سیستم بعلاوه دیگر ویژگی های محاسباتی انجام می پذیرد.

 

به منظور بازدهی بیشتر ویژگی های طراحی ،ورژن جدید نرم افزار امکان این را دارد که ماژولها،دستگاهها،و  سیستم هایی که مکرراً مورد استفاده قرار می گیرند در قسمت علاقه مندی ها(Favorites) برای استفاده های بعدی در پروژها مورد استفاده قرار گیرند.این موضوع اجازه می دهد که طیف محصولاتی که برای طراحی استفاده می شوند بروز و هماهنگ شده و عملکرد در بازهای زمانی مکرر بهبود یابد.

Software:

Simaris Suite

Version:

Different

Developer:

Siemens

Size:

~60 Mb

Price:

Free

Downloads:

Right here (newest version)

 تصاویری از محیط نرم افزار

 



دانلود  برخی خروجی های نرم افزار

نظرات 2 + ارسال نظر
شهرام شهبازی یکشنبه 13 خرداد 1397 ساعت 07:58

جهت دانلود این نرم افزار راهنمایی بفرماید

از طریق لینک زیر اقدام بفرمائید:
https://w3.siemens.com/powerdistribution/global/EN/consultant-support/electrical-planning-software/download/Pages/Default.aspx
البته با جستجو در اینترنت می توانید به سایت اصلی زیمنس رجوع و مراحل دریافت رو طی کنید.

شجاعی پنج‌شنبه 19 شهریور 1394 ساعت 19:15

جناب آقای مهندس فرسادی
با تشکر از سایت آموزشی ،سوال داشنم جهت دریافت نسخه simaris در سایت ثبت کردم متاسفانه استفاده از نرم افزار محدود و برای 20 روز می باشد سورسی برای استفاده نامحدود معرفی می نمایید
با تشکر و احترام

تنها راه همان دانلود از وبسایت است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد